CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, May 31, 2009

hujan.cejuk.kucil.rumah.ooooooooopedihsekali

ntah ape2 ntah tajuk tuh..ayat tersebut direka b'dasarkn keadaan meteorology cuaca yg sedang hujan dgn lebatnye..dan kesejukan AC di Lab Kom 8 (Kom itu singkatan kepada Computer ya) menyebabkn kesejukan yg menusuk tulang sum-sum bak ayat2 klasik..dan getaran pada pundi kencing saya.rumah itu pula krna saya sedang homesick (setiap hari adalah hari homesick) dan saya mahu pulang ke rumah ntuk menatap wajah emak (Makcik Meah - gelaran yg diberikan oleh saya kpd mak kesayangan saya), ayah (Pakcik Anual - supaya mudah untuk diingati), abik (adik saya, nama beliaw sebenarnya Azri Muizzuddin, saya suka nama dia) dan Ahmad (Ahmad Mushthofa, adik bungsu buah hati saya). Tapi abik, mak dan ayah berada di Balok, Kuantan kini..atas urusan kerja ayah yg tidak dapat dielakkan lagi. manakala Ahmad pula berada dirumah Wak Mas saya (saya b'keturunan Jowo ya), maka tidak ada gunanya kalau saya pulang ke rumah hanya untuk bertemankan sepi, dinding, tv dan sofa.huhu.
apela..panjang gile perenggan ntuk explain tajuk je!

saya br abis m'baca satu blog oleh ssorg yg x dikenali (yg ditunjukkn oleh Tiqs..nnt saya upload gambo Tiqs), Tiqs pon x kenal..tp blog beliaw sgt lawak..b'dekah2 saya ketawa mnyebabkn pundi kencing saya spt mau pecah..tp saya tahankan jua krn jari2 saya mahu menari2 di atas keyboard untuk m'buat satu luahan hati yg psiko bak kata Tiqs tp bg saya sgt menghiris hati, meledakkan gunung kemarahan dan hampir meledakkan larva2 benci dalam hati saya yg polos dan murni ini.

Saya ada kawan. Kawan saya __________. Nama dia ___________. Dia sangat gila. Setiap hari dia akan buat satu kerja dan tidak ingat dunia (seperti kata mak saya). Saya sangat geram. Dia seolah anjing gila yang tidak akan berhenti mengejar selagi tidak dapat menggigit.Dia sangat seram.Saya sangat takut.Tapi dia tetap kawan saya.Jadi saya akan simpan saja geram ini dalam hati atau luahkan di dalam 'ngarut-ngarut kehidupan'.Saya tidak larat hendak main kejar-mengejar dengan dia lagi. Kalau dia rasa cambest berada di depan, dengan anggapan dia paling best, maka saya hanya mampu doakan dia akan bahagia berperasaan seperti best itu. Tapi bak kata pepatah (Cikgu Asmui selalu suruh letak satu analogi/simpulan bahas/ peribahasa dalam setiap perenggan) Hidup ini seperti roda,walau kita di atas, tetapi kita akan berada di bawah jua. Maka, saya yakin Tuhan akan membalas apa yang dia buat kepada saya dengan balasan yang setimpal.Amin~

so?menghiris hati x?

No comments:

Post a Comment